Jak mohou chatboti pomoci rozvíjet malou firmu

Chatboti jsou mnohem více než digitální asistenti. Mohou pomoci malému podniku ušetřit peníze, uzavírat prodeje a navazovat kontakt se zákazníky ve stále více digitálním světě. Jejich popularita roste od začátku pandemie, kdy mnoho malých podniků bylo nuceno dělat více úkonů s menším počtem zaměstnanců a zdrojů. Prozkoumáme tedy různé využití chatbotů a vysvětlíme, jak najít správné nástroje chatbotů pro rozvoj malého firemního podnikání.

Jak určitě víte, chatbot je softwarová aplikace, která se opírá o umělou inteligenci při provádění úkolů, které obvykle vykonávají lidé. Chatboti se učí z uživatelského chování a časem jsou stále realističtější a efektivnější. Mohou plnit různé obchodní úkoly, včetně schvalování nákladových rozpočtů, hledání obchodních příležitostí a navazování kontaktu se zákazníky online.

Pro obchodní zástupce jsou chatboti užitečným nástrojem pro sběr informací o potenciálních zákaznících. Zákaznické podpoře mohou chatboti ušetřit spoustu času, a navíc jsou rychlou alternativou pro zákazníka, který hledá odpovědi na jednoduché otázky, které lze získat přímo z rozhraní produktu.

Jak jsou chatboti využíváni?

Chatboty lze nasadit v různých oblastech podnikatelských operací a v různých odvětvích. Nové aplikace pro chatboty vznikají v závratném tempu. Malé podniky využívají chatboty nejčastěji v následujících oblastech:

Chatboti v prodeji:

Chatboti mohou shromažďovat informace o potenciálních zákaznících, identifikovat kvalifikované zájemce a automatizovat oslovení a následnou komunikaci. Bot může komunikovat se zákazníky a okamžitě odpovídat na jejich otázky. Na základě profilu a kontextu lze automatizovat úkoly, jako jsou informační dotazy a personalizované doporučení. To dává jak zákazníkům, tak vnitřním obchodním týmům bezproblémový přístup k informacím a procesům prostřednictvím textu a hlasu.

Chatboti v zákaznické podpoře:

Call centra běžně využívají chatboty k poskytování rychlých odpovědí na běžné otázky, čímž dávají prostor pracovníkům zákaznické podpory pro řešení náročnějších dotazů. Některé chatboty lze upravit několika kreativními způsoby, což umožňuje nové formy zapojení jak se zájemci, tak zákazníky. Například mohou být naprogramovány tak, aby zobrazovaly konkurenční analýzu, pokud je zmíněno jméno konkurenta. Chatboti mohou také sloužit pro průzkumy, kdy pravidelně sbírají zpětnou vazbu od zákazníků.

Chatboti v marketingu: 

Bot může efektivně komunikovat se zákazníky a prodávat. Podniky mohou automatizovat konverzaci se stávajícími i potenciálními novými zákazníky. Mohou také navrhovat zboží, poskytovat informace a posílat podněty prodejním a marketingovým týmům, a to vše bez zásahu člověka.

Co dělá chatbota efektivním?

Chatbot by měl odrážet firemní značku:

Pokud je váš chatbot matoucí nebo neodráží vaši značku, může poškodit pověst vaší firmy a to může vést ke ztrátě prodeje. Pokud je značka společnosti zábavná, měl by být zábavný i chatbot. Pokud je značka seriózní a profesionální, totéž platí i pro chatbota. Je také důležité, aby byl chatbot stručný a výstižný. V opačném případě budou mít návštěvníci pocit, že jejich čas je promarněný, jako je tomu dnes u většiny automatických telefonních záznamníků.

Chatboti musí snížit pracovní zátěž:

Efektivní chatbot by měl také snížit, nikoliv zvýšit rozsah úkolů, které musí váš tým provádět ručně. Měl by zvládat typické dotazy, a tím umožnit vašim prodejcům řešit náročnější interakce. Malé podniky pracují s omezenými zdroji, a proto je využití dat, automatizace a digitálních interakcí tak důležité. Aplikace, jako jsou chatboti, mohou majitelům malých firem a jejich zaměstnancům uvolnit ruce a soustředit se na důležitější činnosti.

Jaké jsou účinné strategie pro správné nastavení odpovědí chatbotů?

Zde je několik příkladů taktik a stylů, které mohou majitelé malých firem použít při odpovědích chatbotů s umělou inteligencí:

Odpovědi chatbotů v oblasti prodeje:

Chatboti mohou obchodním zástupcům poskytnout solidní zdroje. Odpovědi by měly vést potenciální zákazníky do správného prodejního trychtýře.

Odpovědi chatbotů zákaznického servisu: 

Pokud chatboty používáte pro zákaznický servis, udržujte zprávy s odpověďmi chatbotů krátké, jasné a stručné, aby zákazník neukončil konverzaci.

Odpovědi chatbotů v oblasti marketingu: 

Odpovědi vašeho chatbota při plnění marketingových funkcí budou záviset na vašich konkrétních cílech. Pokud chcete uživatele nasměrovat na konkrétní stránku vašeho firemního webu, použijte chatbota k tomu, aby je vyzval k získání dalších informací. Pokud je chcete zaujmout jinak, může chatbot nabídnout slevu nebo dárek výměnou za e-mailovou adresu zákazníka.

Odpovědi chatbota na průzkumy: 

Zákaznické průzkumy jsou skvělým způsobem, jak získat zpětnou vazbu od zákazníků nebo získat nápady na nové produkty a služby. Odpovědi chatbotů se mohou lišit. Formát se liší v závislosti na délce a předmětu průzkumu.

Co hledat u chatbota?

Chatboti se stávají běžnými a ceny softwaru chatbotů klesají, což nabízí mnoho příležitostí pro majitele malých podniků, kteří chtějí tuto technologii implementovat. Ale který software je pro vás ten pravý? Mějte na paměti následující zvážení:

Vyberte řešení chatbotu, které řeší problém: 

Odborníci doporučují zaměřit se na programy, které řeší konkrétní problém nebo jsou navrženy pro určité obchodní použití, jako je například zákaznická podpora. Tyto chatboty jsou školeny reagovat na definované vzory nebo používat strojové učení k odhalování vzorů a vývoji na základě dat a interakcí. Nejlepší je tedy implementovat chatbota s jediným cílem, ať už jde o zlepšení zákaznické podpory nebo generování zájemců.

Vyberte poskytovatele řešení chatbotu, který je datově zdatný: 

Je doporučen nákup řešení vytvořeného dodavatelem, který rozumí datům. Vyberte chatboty, které poskytují „white-box“ nebo vysvětlitelnou umělou inteligenci před „black-box“ řešeními, u kterých odevzdáváte svá data algoritmům, které je obtížné pochopit.

Vyberte si poskytovatele chatbotu, se kterým se cítíte v pohodě

Porovnejte cenu, funkčnost, vzhled a pocit, snadnost použití, integraci a úroveň podpory nabízenou řešením chatbotu. Je nezbytné pracovat s takovým dodavatelem, kterému se nebude bát předat svá data.

Vyberte si úroveň funkcí chatbotu, kterou potřebujete:

Zhodnoťte své potřeby. Můžete potřebovat jednoduché řešení nebo robustnější funkčnost chatbotu. Některé řešení chatbotů jsou velmi jednoduché na použití a instalaci, zatímco ty složitější lze nainstalovat vlastním firemním webovým vývojářem nebo dodavatelem chatbotu. 

I když nemůžete (a neměli byste) přesunout všechny své úkoly na boty, jejich implementace vám může ušetřit cenný čas a zároveň zjednodušit zákaznický zážitek. Hledejte chatbota, který odpovídá vašemu konkrétnímu případu užití a budete na dobré cestě k efektivnímu a modernímu podnikání.

Zdroj: Donna Fuscaldo, https://www.businessnewsdaily.com/16018-chatbots-for-growth.html
Novinky, Sekce AI/BI/chatbot
Košík