Jak optimalizovat své podnikání pomocí chatbota

V dnešní době se chatboti stávají běžnou součástí webových stránek, aplikací, e-mailů a mobilních zařízení. Studie společnosti Statista dokonce ukazuje, že poptávka po softwaru chatbotů mezi podniky dosáhne do roku 2025 hodnoty 1,25 miliardy dolarů. Chatbot je program, který dokáže simulovat lidskou konverzaci prostřednictvím chatu, textu nebo rozpoznáváním textu na řeč. Nahrazuje přímý kontakt s živými lidskými agenty pro různé účely. Patří sem například zákaznický servis, směrování požadavků nebo sběr dat.

S rozšířením umělé inteligence (AI) se nejlepší software pro chatboty stává chytřejším a svou interakcí se více podobá člověku. I proto stále více organizací začleňuje chatboty do svých systémů. Zde jsou způsoby, jak může software chatbotů optimalizovat podnikání.

  1. Poskytování pohotových služeb zákazníkům

Mít dobrý zákaznický servis znamená být schopen pomoci firemním zákazníkům co nejrychleji a nejefektivněji. To ale může být časově náročné a nákladné. Také to znamená zajistit dostatek pracovních sil, který by umožnil, aby všem zákazníkům byla věnována pozornost, kterou si zaslouží.

Mít online chatbota s umělou inteligencí znamená, že se chatbot bude věnovat zákaznickým dotazům 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Firma si pak nemusí dělat starosti s outsourcingem nebo najímáním nových pracovníků, kteří by se zákazníky komunikovali. Stejně tak firma nepřijde o příležitosti navázat kontakt se svými klienty. Inteligentní chatbot dokáže udržet zákazníky v kontaktu s firmou a to tím, že dokáže lépe zpracovávat dotazy a umožňuje automaticky a efektivně reagovat během několika sekund. 

 

  1. Zvýšení generování leadů

V dnešní době existuje mnoho způsobů, jak generovat leady. Firma může uskutečňovat cold calling vůči potenciálním zákazníkům, rozesílat e-maily nebo aktivně podporovat marketingové kampaně. Lze i dokonce pasivně generovat potenciální zákazníky tím, že zákazníci se ozvou sami na základě zájmu o firmu.

V takovém případě se hodí mít na webu software pro chatboty. Pokud má firma chatbota integrovaného do svých webových stránek, chatbot přivítá všechny návštěvníky a pokusí se je převést do lead funnelu (což je pracovní postup, který pomáhá obchodníkům vést potenciální zákazníky procesem konverze). Chatbot může odpovídat na otázky, představit firemní značku, nasměrovat zákazníky na to, co mohou na firemním webu dělat, a možná je i přesvědčit, aby se stali klienty.

Chatbot takto rozšiřuje firemní síť k zachycení více potenciálních zákazníků do lead cyklu. Mít automatického chatbota, který se zapojí do komunikace s každým, kdo narazí na firemní webové stránky, znamená, že firmě neunikne žádná příležitost.

 

  1. Shromažďování analytických údajů

Chatboti toho umí víc, než by se na první pohled zdálo. Nezapojují se jen do komunikace s lidmi. Můžou být také dokonalým nástrojem pro sběr dat. Patří sem údaje o zákaznících, zpětná vazba, chybová hlášení, míra zapojení a další.

Díky chatbotům může firma okamžitě ukládat minulé konverzace nebo odpovědi zákazníků a integrovat je do vlastního softwaru pro řízení vztahů se zákazníky (CRM). Stejně tak může chatbot zachytit trendy a vzorce chování firemní cílové skupiny na internetu. Tímto způsobem může firma vytvářet personalizovanější přístupy ke každému ze svých klientů nebo dokonce potenciálních zákazníků.

 

  1. Zapojení zákazníků

Zapojení zákazníků může být ošemetná věc, zejména proto, že může zabrat mnoho času a úsilí.

Chatbot zapojení zákazníků umožňuje. Protože je automatizovaný, může se na něj kdokoli kdykoli obrátit. Stejně tak dokáže řešit konkrétní požadavek s několika lidmi najednou, aniž by při tom zákazníka přehlédl. A dokáže zkontrolovat firemní zákazníky, aniž by k tomu byl vyzván. Tímto způsobem na nikoho nezapomene a může provázet zákazníky po celou dobu jejich zájmu o firmu.

 

  1. Lepší budování značky

Branding je důležitý pro každou firmu. Je to to, co zákazníky v první řadě přitáhne a co je i udrží. Silná značka zajistí věrné zákazníky.

Chatboti mohou pomoci budovat firemní značku. Může to být v podobě personalizovaných zpráv pro potenciální zákazníky a klienty. Lze také přizpůsobit formu, jakou chatbot komunikuje se zákazníky, aby reflektovala firemní identitu.

Někteří lidé váhají s využitím chatbota ve svém podnikání. Obecně panuje názor, že chatboti mohou být nespolehliví, a to může firemní zákazníky odradit. To se může stát, pokud software chatbota není dostatečně dynamický nebo inteligentní, aby se dokázal vcítit a pochopit to, co zákazník říká. Postupující technologie ale umožňují stále lepší propojení mezi chatbotem a zákazníkem. Proto je důležité si moudře vybrat, jaký software pro chatboty použít.

Zdroj: https://www.enterprisebot.ai/

Zdroj obrazku:Freepik

Novinky, Ostatní
Košík